V rámci hodin slohu jsme se s paní učitelku Šofrovou zúčastnili soutěže od ČT EDU Já, prezident. Žáci si měli představit, co by jako první udělali, kdyby se stali prezidentem či prezidentkou. Na předních pozicích jsme se bohužel neumístili, ale i tak vznikly pěkné a zajímavé práce. K článku přikládám nikoliv celé práce, ale ukázky z textů žáků, které nám přišly jako nejpovedenější.
Ráda bych podporovala více radosti v domovech s pečovatelskou službou. V hlavě se mi zrodil nápad na propojení babiček a dědečků s malými dětmi. Domovy s pečovatelskou službou by mohli například jedno dopoledne v týdnu navštěvovat děti z mateřských škol. Měli by nějaký společný program, hraní her, zpívání a hraní na hudební nástroje nebo by si pro ně mohly děti připravit nějaké básničky. Jak děti, tak senioři by se na tato setkání určitě těšili. Děti by si třeba našly nějakého oblíbence, kterého by dále navštěvovali i s rodiči, darovali mu nějaký dárek na Vánoce nebo k narozeninám. No není to hezká představa? Ano na případný program by bylo potřeba nějakých finančních prostředků, které bych ráda nelezla nebo zajistila. Tímto způsobem by si naši senioři mohli i dále užívat života naplno.
Lucie Gujdanová, 8.A
Já upřímně bych prezidentkou nechtěla být pouze kvůli slávě nebo penězům. Chtěla bych být prezidentkou, na kterou budou lidé vzpomínat ještě dlouho, prezidentkou, kterou by lidé respektovali a byli by pyšní na to, kde žijí. Ovšem si jsem vědoma toho, že to není vůbec jednoduché. Jelikož chci studovat pedagogiku, tak si myslím, že by bylo potřeba začít hlavně u dětí, oni jsou totiž naše budoucnost. Jestliže chceme, aby se naše generace posouvala dál a naše země byla vyspělejší, musíme pro to něco udělat. Tím chci říct, aby se například člověk, který je zručný nemusel šprtat definice, které on osobně v životě nepotřebuje a zlepšoval se v tom, co mu jde a v čem vyniká.
Nela Peřinová, 9.A
Kdybych se stala prezidentkou, první věc, co bych udělala, by byla změna ve školství. Tou změnou myslím to, aby se škola, učitelé, nebo celkově zaměstnanci školy zaměřili více na psychické zdraví studentů. Aby se více řešilo, jak se studenti cítí, někdo se jich zeptal, jak se mají, a řešil s nimi problémy, které mají.
Anna Kotková, 9.B
Velký problém dnešní doby, ohledně ekologie, je to že je populace málo vzdělaná. Lidé nejsou od mala vedeni ke třídění odpadů, nerozeznají kontejnery na plasty, sklo, papír a další materiál. Proto, kdybych byla prezidentkou, zavedla bych vzdělávací program, který by byl zaměřen na vzdělání lidí ohledně ekologie, třídění odpadu a podobných věcí, které by mohly pomoci planetě Zemi. Sice jsme „jenom“ malá země, ale z malého semínka může vyrůst velký strom. Třeba bychom mohli ostatní země inspirovat a z jednoho malého nápadu a snu se stane celosvětový program na zlepšení životního prostředí.
Magdaléna Žantová, 9.B
První věc, co bych jako prezidentka udělala, by bylo, že bych se snažila udělat efektivnější školní systém. Mnoho lidí si stěžuje, že jim škola do života nedala to nejdůležitější. A já to hodlám změnit. (...) smysl. Škola by měla dětem ukázat, že udělat chybu není špatně, ale díky chybám člověk přichází na nové a úžasné věci.
Adéla Němcová, 8.B