Lidské smysly - projektový den 2.B
Ve středu proběhl ve 2. B projektový den na téma SMYSLY. Prostřednictvím různých her jsme zkoumali a procvičovali zrakové, sluchové, čichové, hmatové a chuťové vnímání. Žáci měli připravených pět stanovišť.
Začali jsme nejdůležitějším lidským smyslem, zrakem. Žáci měli poslepu poznat kamaráda, najít kamaráda, který vydává zvuky, apod. Nevynechali jsme ani zrakovou paměť. Snažili jsme si zapamatovat předměty, které byly ukryté pod látkou.
Následoval čich, žáci očichávali různé tajemné ingredience a hádali, co by se za danou ingrediencí mohlo nacházet. Zahráli jsme si i čichové pexeso. Žáci měli na stole připravené krabičky naplněné kořením, kávou, bylinkami, aby každá ingredience byla zastoupena dvakrát. Cílem bylo čichem najít dvě nádobky se stejným obsahem.
Poté jsem žákům zavázala oči a následovala zkouška chuti. Žáci vyzkoušeli různé chutě: slanou, sladkou, kyselou, hořkou. Poznali kaki a datle, které předtím neznali.
Dále jsme prozkoumávali sluch. Žáci poslouchali tichou a hlasitou hudbu, mluvené slovo, zvuky (sbíječka, startující letadlo…), sledovali jsme a hodnotili možnost slyšitelnosti. Zjistili jsme polohu slyšitelnosti, která se u lidí liší. Rozeznávali jsme silné a slabé zvuky, příjemné a nepříjemné zvuky.
Hmatem žáci se zavázanýma očima poznávali tvary, povrchy a teplotu různých předmětů. Poté si žák vylosoval jeden předmět, který si důkladně ohmatal. Následně sdělil své pocity a představu o předmětu. Vrácený předmět vyjádřili prostřednictvím malby. Vznikala velmi zajímavá díla.
Projektový den jsme si užili a těšíme se na další!
Mgr. Sabina Levá